رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی استان ترم اول امسال هزار و ۳۶۵ نفر دانشجو جذب کرده اند.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 15 December 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، میرحسن رسولی صدقیانی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان ۱۵ مرکز آموزش علمی کاربردی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۷ مرکز در شهرستان ارومیه و ۸ مرکز علمی کاربردی در شهرستان‌های استان در حال فعالیت هستند.

صدقیانی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک نظام آموزشی مهارتی و از نظر ساختاری و محتوای دوره‌های آموزشی آن به دانشگاه‌های نسل سوم و کار آفرین نزدیک‌تر است و در اشتغال و کارآفرینی در سطح جامعه نقش به سزایی دارد.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد سرفصل‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارتی است و در کارگاه‌های آموزشی و مهارتی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: نزدیک به یک هزار نفر مدرس در مجموعه جامع علمی کاربردی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و در ترم جاری ۵۷۵ نفر مدرس در امر تدریس در دانشگاه‌ها همکاری دارند.

صدقیانی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ دانشجو در سطح استان در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند که ۲ هزار نفر از این تعداد در مقطع کاردانی و ۱۸۰۰ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: تعداد رشته محل‌های مراکز ۱۵ گانه شامل ۸۶ رشته محل کاردانی و ۵۷ رشته محل کارشناسی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی ادامه داد: از بدو تاسیس این مجموعه ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاه جامع علمی کاربردی فارغ التحصیل شدند و در بخش‌های مختلف بازار کار مشغول به فعالیت هستند.

صدقیانی تصریح کرد: این مجموعه هر سال در مهر و بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند که در مهرماه سال جاری مراکز اموزش علمی کاربردی استان یک هزار و ۳۶۵ دانشجو جذب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش جذب دانشجو داشته است.

وی گفت: سهم آموزش مهارتی در کشور ۱۵ درصد استاما تا پایان برنامه ششم توسعه باید سهم آموزش‌های مهارتی به ۳۰ درصد برسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی افزود: پذیرش بهمن ماه سال جاری از ۱۶ آذرماه آغاز شده و تا اول دیماه ۱۴۰۰ ثبت نام ادامه دارد.

وی اظهار کرد: برای پذیرش بهمن ماه مراکز در ۱۷۳ رشته محل کاردانی و کارشناسی و ۷۰ رشته محل کارشناسی پذیرش دانشجو خواهد داشت.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه شهریه پایین از نکات بارز این دانشگاه نسبت به سایر مراکز آموزشی است، گفت: این دانشگاه از طرف صندوق رفاه وام تحصیلی به میزان یک میلیون سیصدهزار تومان در هر ترم به دانشجویان اعطا می‌نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار