در این گزارش ما به شما روستای زیبا و دیدنی در پاییز ارومیه را معرفی می کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷ 03 November 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ؛روستاهای پاییزی یکی از بهترین مکان ها برای رسیدن به آرامش در هیاهو و دغدغه های روزمره شهر می باشند.
زندگی شهری، دنیایی از آشفتگی ها، دغدغه های کوچک و بزرگ، نگرانی ها، ترافیک، خستگی روحی و جسمی و فشارهای ها روانی را در پی دارد که این موضوع در شهر بزرگ و پرجمعیت بیشتر به چشم می خورد.

بنابراین همه افراد نیاز دارند تا بعضی از روزهای خود را در محیطی به دور از شلوغی و نگرانی های روزمره سپری کنند و ساعاتی را در آرامش و سکون بگذرانند. بدون شک، حضور در طبیعت و قدم گذاشتن در دل زندگی ساده و بی آلایش روستایی می تواند لحظاتی ناب و دلنشین را برای شما رقم بزند.
در این گزارش تصمیم داریم شما را با طبیعت بکر و روستا ی پاییزی ارومیه آشنا کنیم تا بتوانید فضایی دنج و آرام را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کنید.


روستای باراندوز ارومیه

روستای باراندوز ارومیه ، روستایی است که هر فصل آن زیبا و جذاب است. هرچند منظره های دیدنی این روستا در بهار و تابستان بیشتر پیشنهاد می شود اما پاییزش نیز دنیای دیگری دارد. ردیف درخت های تنومندی که کنار جاده قد کشیده اند؛ کمی دورتر مرتع های سبز که دامنه ی تپه هارا پوشانده اند و صحنه های رویایی و پشم نواز، از انگیزه های سفر به این منطقه است.باراندوز منطقه ایست تاریخی، با پیشینه ۶ هزارساله، این منطقه از قدیم الایام محل تسلط، سکونت و قلمروی حکومتهای مختلفی مانند سومر،هورری، قوتتی، اورارتو، ماننا،ماد و … بوده است.

روستای باراندوز روستای باراندوز ارومیه که به خاطر باغ سیب هایش معروف است فاصله زیادی با ارومیه ندارد.فاصله این روستا تا ارومیه ۳۰ کیلومتر می باشد.این روستا در نزدیکی روستای هفت آباد واقع شده است.لازم به ذکر است که امکان رفتن تا این باغات با ماشین سواری وجود دارد و جاده آسفالت می باشد.

پل تاریخی باراندوز
این پل دوره قاجاری در حدود پانزده کیلومتری ارومیه است.پل باراندوز چهل متر طول، پنج متر عرض، شش چشمه بزرگ با قوس جناقی و پنج چشمه طاق کوچک با طاق رومی دارد.پایه‌های پل در جهت مخالف جریان آب، دارای آب شکن‌های مثلثی شکل به اندازه ۵۰/۲ متر است. این آب شکن‌ها نیز با تخته سنگ‌های بزرگ مکعبی شکل با ملاط آهک تا قسمت پایه طاق‌ها بالا برده شده‌اند.پل تاریخی “باراندوز” ارومیه به‌تازگی مرمت و بازسازی‌شده و بر روی رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد.

خبرنگار: علی محمدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار