همایش بین المللی نقش قرآن در وحدت مسلمین با حضور فعالین قرآنی اهل تشیع و تسنن در سالن کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد
کد خبر: ۱۰۰۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷ 27 October 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ غربی در ان همایش  گفت: وجود دشمن مشترک یکی از محورهای وحدت بین مسلمانان است چرا که دشمنان اسلام، شیعه و اهل سنت را مورد هجمه قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی اظهار داشت: قرآن یکی از محورهای وحدت بین مسلمانان است که در جای جای آن به وحدت بین جهان اسلام تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن مسلمانان را برادر یکدیگر می‌داند بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) بر همین اساس بین مسلمانان عقد اخوت بستند تا بین مسلمانان تفرق ایجاد نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ غربی گفت: خداوند در قرآن برای کسانی که در بین مسلمانان تشدد و اختلاف ایجاد می‌کنند وعده عذاب شدید داده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه وجود قرآن یکی از محورهای وحدت است، قرآن کریم، مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است.

قریشی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد بین مذاهب اسلامی وجوه مشترک وجود دارد گفت: عقل حکم می‌کند که مسلمانان حول محور این اشتراکات، وحدت کرده و از اختلاف و جنگ دوری کنند.

وی بیان کرد: وجود دشمن مشترک نیز یکی از محورهای وحدت بین مسلمانان است چرا که دشمنان اسلام، شیعه و اهل سنت را مورد هجمه قرار می‌دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ غربی گفت: همچنین براساس بیانات مقام معظم رهبری وحدت مسئله تاکتیکی نبوده بلکه مسئله‌ای مهم و اساسی است.

 

در این همایش از فعالان قرآنی نیز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار