مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از آغاز پویش آب رفته باز می گرددد از اول آبان ماه خبرداد .
کد خبر: ۱۰۰۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 23 October 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، یداله سلطانی گفت :این روزها یکی از مهمترین دغدغه های جوامع بشری بی آبی است، روش های متعددی برای حل نمودن این موضوع ارائه شده است که یکی از آن ها استفاده از آب خاکستری است.
وی افزود : همانطور که می دانید حجم زیادی از آبی که در طول روز مورد استفاده قرار می گردد آن چنان آلوده و کثیف نیست که دیگر نتوانیم از آن استفاده کنیم به طور مثال آبی که در روشویی ها مورد استفاده قرار می گردد با یکسری فرآیندهای ممکن به آب قابل استفاده مجددا تبدیل می شود.
سلطانی اظهار داشت : با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است امروزه از آب خاکستری در بسیاری از کشورهایی که با کمبود آب نیز مواجه هستند نیز انجام می گیرد و تا حدودی توانسته اند مشکل بی آبی را نیز برطرف سازند. متاسفانه یکی از اشتباهات رایج که در بسیاری کشورها از جمله ایران هم صورت می گیرد استفاده از آب شرب برای آبیاری مزارع، پارک‌ها و سرویس ‌های بهداشتی عمومی است که خود این عامل باعث هدر دادن بخش عظیمی از منابع آب شرب و تصفیه شده کشورمان می ‌شود.
مدیر عامل شرکت بازگردانی آب و استفاده مجدد از آب تصفیه شده ، صرفه جویی در مصرف آب شرب ،صرفه جویی در هزینه های مصرفی ،امکان آبیاری فضای سبز به صورت خودکار و با زمان بندی مشخص ، جلوگیری از اتلاف آب، به خصوص در مکان های عمومی مانند مدارس، ادارات و مجتمع های مسکونی ، کاهش میزان مهاجرت از روستاها و شهرها و بهبود وضع زندگی مردم و عدم گرفتی لوله ها به دلیل غلظت پایین مواد آلی از مزایای استفاده از آب خاکستری دانست .
وی با اشاره به اینکه در این پویش برنامه های متنوعی اجرا خواهد شد افزود : در راستای این پویش اولین جشنواره نمایش خیابانی با موضوع آب خاکستری و مدیریت مصرف آب برگزار خواهد شد.
وی به دیگر برنامه های این پویش اشاره کرد و تصریح کرد : ساخت و پخش موشن گرافی ، انمیشن ، برنامه های فرهنگی شصت ثانیه ای و ... از اهم برنامه های پویش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار